חשבון מוגבל

חשבון מוגבל

לקוח בנק שנכנס לקשיים כלכליים עלול להיכנס לסטאטוס של חשבון מוגבל העלול לפגוע בו במספר דרכים. סוג ההגבלות וסדר גודלם תלוי בסוג החשבון המוגבל של הלקוח – מוגבל, חמור או מיוחד. ברגע שהלקוח נכנס לסטטוס חשבון מוגבל הוא מוכרז ומדווח בבנק ישראל, אז הגבלות החשבון נכנסות לתוקף בכל הבנקים בארץ.

השלכות חשבון מוגבל

על לקוח שנכנס לסטאטוס חשבון מוגבל נאסר למשוך שיקים מחשבון זה בלבד, כך שהוא יכול למשוך שיקים מחשבונות אחרים ואף לפתוח חשבון חדש. בנוסף, הבנק בו נמצא החשבון המוגבל, כמו גם שאר הבנקים, לא ינפיק ללקוח פנקס שיקים חדש במשך כל תקופת ההגבלה שאורכה שנה אחת. אין הגבלה על שימוש בהוראת קבע ובכרטיסי אשראי תחת המסגרת המותרת בחשבון. יש לציין כי הסנקציות מועברות לא רק על בעל החשבון עצמו אלא גם לכל מיופי הכוח בחשבון ומורשיי החתימה בחשבון. הלקוח לא יוכל גם לשמש כמיופה כח תחת כל החשבונות הרשומים על שמו, קיימים וחדשים.

השלכות חשבון מוגבל חמור

על לקוח שנכנס לסטאטוס חשבון מוגבל חמור יוטלו סנקציות קשות יותר. במקרה כזה יוגבלו כל החשבונות הרשומים על שמו של הלקוח וביניהם חשבונות בהן הוא פועל כמיופה כח. הלקוח לא יוכל להנפיק פנקס שיקים חדש וכן למשוך שיק מכל חשבון שיק שלו במשך תקופה של שנתיים. במקרים של חשבון משותף על מיופי הכח בחשבון ייאסר למשוך שיקים מהחשבון המוגבל בלבד. ההגבלה זו תוסר ברגע שיסירו את בעל חשבון המוגבל החמור מרשימת מיופי הכח בחשבונם.

השלכות חשבון מוגבל מיוחד

במקרה של לקוח בעל חשבון מוגבל מיוחד תקופת ההגבלה תיקבע על ידי רשויות המוסמכות: בית המשפט, ההוצאה לפועל או בית הדין הרבני. תקופת ההגבלה לא תעלה כל חמש שנים, במידה ולא צויינה במפורט משך התקופה החשבון יוגבל למשך שנה אחת בלבד.

לאחר שהבנק הכריז על החשבון כמוגבל ודיווח לבנק ישראל אין באפשרותו לבטל את ההגבלה עד תום מועד תקופת ההגבלה שנקבעה. יחד עם זאת, אין לומר נואש כי ישנן אפשרויות קיימות לפתרון הבעיה. במקרים רבים קיימת אי עמידה בקריטריונים השונים המובילים לסטטוס של חשבון המוגבל. ייעוץ משפטי יכול לסייע רבות בבדיקת הנסיבות שהובילו להגבלה, תוך פניה לערכאות המוסמכות בטענה כי ההגבלה נעשתה שלא כדין ואף להוביל לביטולה.

חשבון בנק מוגבל - מה ההשלכות?

חשבון בנק מוגבל

חשבון הבנק הוא כלי העבודה החשוב ביותר שעומד לרשותכם, לא משנה מה אתם מנסים להשיג בחיים. מהרגע שבו אתם יכולים להתחיל לעבוד, אתם חייבים להתנהל עם חשבון בנק- וניהול חשבון שכזה דורש במידה רבה מאוד של אחריות בתוך תשומת לב לפרטים הקטנים. יחד עם זאת, לפעמים טעויות בשיקול הדעת או החלטות כלכליות בעייתיות גורמות לכם להגיע לסיטואציה שבה יש לכם חשבון בנק מוגבל, ובמצב כזה חייבים לפעול בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה תיק כדי לטפל בבעיה. משרד עורכי הדין של מאיה לביא יעזור לכם להתמודד עם חשבון בנק מוגבל ויאפשר לכם לקבל פתרון מקצועי ברמה המשפטית כדי לצאת מהסיטואציה המורכבת מבלי לפגוע בעתיד שלכם.

למה אתם ממש רוצים להימנע ממצב של חשבון בנק מוגבל?

חשבון בנק מוגבל הוא חשבון שאי אפשר לבצע בו פעולות פיננסיות פשוטות, בגלל שהבנק החליט שאתם לא מסוגלים לנהל את החשבון באופן המקובל על המערכת. יכול להיות שלקחתם יותר מידי הלוואות ואתם לא מסוגלים להחזיר אותן, או שחזרו שיקים של תשלומים בגלל חישוב לא נכון שעשיתם. זה לא משנה מה היא הסיבה שבגללה הגעתם למצב של חשבון בנק שנמצא תחת הגבלות, מה שחשוב לזכור הוא שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר בסיטואציה הזו למשך זמן בלתי מוגבל. צריך לטפל בבעיה, ויפה שעה אחת קודם, ולהבטיח שאתם מוצאים את הפתרון האולטימטיבי לבעיה כדי לנהל חשבונות הבנק שלכם בצורה אחראית.

אם חשוב לכם לשמור על הכסף – עשו מאמצים עוד היום

גם אם אתם מאוד טובים בהתנהלות כלכלית, זה לא אומר שאתם לא יכולים למצוא את עצמכם במצב של הגבלות על חשבון הבנק שלכם. מה שאתם כן צריכים לעשות בסיטואציה כזו הוא לבחור לעבוד עם עורכת הדין מאיה לביא- וזאת בשביל לדאוג לכך שאתם תפנו לבנק בערוצים המקובלים ותגיעו להסדר מוסכם על כל הצדדים כדי לשמור על הזכויות שלכם, ובסופו של יום גם לאפשר לעצמכם להחזיר בחזרה את חשבון הבנק כולל כל הכסף שיש לכם בתוכו.

לקוח מוגבל

במערכת הבנקאית יש לקוחות מסוימים אשר עשו טעויות פיננסיות בעבר שלהם, והם מתמודדים עם השלכות כאלה ואחרות בעקבותיהם. וודאי לא התכוונתם לעשות טעויות מבחינת התנהלות כלכלית, וגם אם אתם בדרך כלל מאוד זהירים, ברגע שמתבצעת טעות אתם יכולים להגיע למצב שבו הבנק מגדיר אתכם תחת סטטוס של לקוח מוגבל- תחת מצב זה אי אפשר לנהל את החשבון באופן שאתם רוצים לנהל אותו, ויש קושי לשמור על שגרת החיים היומיומית לטווח הארוך, בגלל הגבלה על משיכת הכספים בחשבון. בפועל, המשמעות היא שאתם חייבים להיעזר בצוות המקצועי של משרד עורכי הדין מאיה לביא בשביל להבין מדוע אתם מוגדרים בתור לקוחות מוגבלים ומה אפשר לעשות בשביל לשפר את המצב או אפילו לפתור אותו.

מה הבעיה להיות לקוח מוגבל בבנק?

הגדרת לקוח מוגבל במערכת הבנקאית היא הגדרה מאוד בעייתית מבחינה פיננסית- חשבון מוגבל הוא חשבון שלא ניתן לבצע ממנו משיכות של כספים כמעט בשום צורה, כולל משיכות בכספומט או על-ידי פירעון שיקים. כמו כן, מדובר על חשבון שיש לכם מעט מאוד גישה אליו גם במערכות האינטרנטיות של הבנק, מה שמגביל את השליטה ואת הביקורת שיש לכם על מה שמתרחש בתוך החשבון. חשבון מוגבל למעשה נובע מהעובדה שיש לכם חוב לבנק ואתם לא יכולים לעמוד בהסדר התשלומים, וזוהי בעיה קשה ומורכבת מאוד שהבנק יכול להכיל עד לסיטואציה מסוימת. לכן, ברגע שאתם מזהים את הבעיה, אתם צריכים לפתוח בדין ודברים מול הבנק כדי להבין איך ניתן לפתור את החוב, או לכל הפחות להגיע להסדר חוב כדי להחזיר את החשבון לפעילות במהירות האפשרית.

אל תגיעו למצב שבו אתם לא יכולים לדאוג לעצמכם כלכלית

אם אתם מוותרים על הזכות שלכם לנהל את חשבון הבנק שלכם, ואתם ממתינים עד יעבור זעם בלי לעשות שום דבר, אתם עלולים לקבל את התוצאה ההפוכה. הבנק עלול לחשוב שאתם מתחמקים מהטיפול בבעיה ולכן הוא גם יכול להחמיר את ההגבלות על החשבון, עד למצב שבו אתם בכלל לא יכולים לגעת בחשבונות שלכם. לכם, במידה ומתרחשת טעות אתם צריכים לפעול בהקדם האפשרי ובצורה הכי אחראית שיש, כדי לאפשר לעצמכם לקבל את הכספים ששייכים לכם ולהחזיר את מערכת היחסים עם הבנק לשיגרה.

מה הבעיה להיות לקוח מוגבל בבנק?

בכל יום ויום, בתי עסק ואנשים פרטיים נאלצים להתמודד עם "המכה" של שיקים חוזרים אז איך להתמודד עם שיק חוזר?
תופעה זו מתגברת בתקופה הנוכחית עקב יוקר המחיה הגבוה והקושי להתמודד עם ההוצאות השוטפות הגבוהות.

קיימות מספר סיבות לכך ששיק חוזר, וביניהן: סיבה טכנית, אין כיסוי מספיק בחשבון הבנק (אכ"מ), השיק הוצא מחשבון שנחשב למוגבל, ביטול יזום של שיק ועוד.
במקרה של החזרת 10 שיקים ללא כיסוי במשך תקופה של שנה, חשבון הבנק יוגבל לשנה.

אתם יכולים למצוא את עצמכם באחד משני המקומות: נתתם שיק והוא חזר או שקיבלתם שיק והוא חזר.
בשני המקרים וללא דיחוי, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין הוצאה לפועל.

צמצום נזקים

עו"ד הוצאה לפועל יודע כיצד לפעול על מנת לצמצם נזקים.
אם קיבלתם שיק והוא חזר, לרשותכם עומדות מספר אפשרויות, כגון ניסיונות לגבייה יזומה (טלפון, מכתב) וכן בדרך של פתיחת תיק בהוצאה לפועל. בהמשך יפעל משרדנו בדרך של הטלת עיקולים במטרה למנוע הברחת נכסים.

אחת הבעיות בהן נתקלים בעלי עסקים היא איתור מיקומו של החייב.
לעתים יש קושי לאתר כתובת עדכנית, ובהתאם לנסיבות הננו משתפים פעולה עם חוקר פרטי (מורשה משרד המשפטים).

עורך דין ביטול חשבון מוגבל

ברשותנו כלים משפטיים חוקיים לצורך הפעלת לחץ על החייב, לדוגמא: בקשת עיכוב יציאה מהארץ וכן הטלת עיקולים שונים, והכל במטרה לגרום לחייב לשלם את מלוא חובו או להגיע עימו להסדר תשלומים.
במקרה והחייב לא משתף פעולה, נפעל למימוש נכסים שלו (לאחר שנטיל עליהם עיקולים).

אם קיבלתם שיקים והם חזרו או אם נתתם שיקים והם חזרו, נא פנו למשרדנו בהקדם האפשרי לשם טיפול מיידי לצמצום נזקים.
אם אתם משכירים דירה ושיק של הדייר שלכם חזר – פנו אלינו.
אם אתם בעלי עסק ושיק של לקוח חזר – פנו אלינו.
אם אתם ספקים ושיק של לקוח עסקי שלכם חזר – פנו אלינו.
משרדנו טיפל ומטפל בנותני שירותים ובעלי מקצוע רבים, לשביעות רצונם המלאה.

ביטול חשבון מוגבל – לבחור נכון

אנו מכירים את חוק שיקים ללא כיסוי על בוריו.
אנו מכירים את הסנקציות השונות, ובהתאם למקרים אנו מתאימים את הטיפול היעיל ביותר.
ראשית, נדריך אתכם כיצד לפנות בעצמכם לחייב.
באם זה לא עזר, נסביר לכם על מגוון האפשרויות המשפטיות אשר עומדות לרשותכם.

אנו ננקוט בשמכם בהליכים משפטיים שונים, לרבות איתור נכסי החייב.
אנו נפתח בשמכם תיק כנגד החייב בלשכה להוצאה לפועל, לרבות נגיש בקשות לביצוע עיקולים שונים על מקרקעין, כלי רכב, חשבון בנק, מיטלטלין וכספים.
כמו כן נפנה לשם ביצע הגבלות שונות, כגון על רישיון הנהיגה ויציאה מן הארץ.

לסיכום, משרדנו מנוסה בכל הקשור לטיפול משפטי מהיר בכל הקשור לשיקים חוזרים.
אנו נלווה אתכם באופן אישי ומקצועי מא' ועד ת' עד לגביית חובכם, על ידי טיפול מקצועי ויעיל.

ראו עוד: כינוס נכסים | חשבון מוגבל חמור | עורך דין פירוק חברות | ביטול הגבלה חמורה | עורך דין דיני בנקאות

לייעוץ חינם השאירו פרטים ואחד מנציגנו ישמחו לחזור אליכם
תוכן עיניינים
שתף מידע זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
תחומי עיסוק
×

שיחת ווטסאפ

דילוג לתוכן
קידום עורכי דין